söndag 19 januari 2014

Säpo anmäler SD-fientlig restaurang

                                       
 K-G Bergström-Säpos anmälan väger tungt.                              
Det har sina fördelar att ha Säpo-bevakning. Inte bara mot fysiska hot. Utan också som vittnen mot påstådda men falska tillvitelser.


Jag skrev i min krönika om krogincidenten att Säpo-vakterna borde ingripa om brott begåtts. De är ju poliser. Men ärligt talat trodde jag aldrig att Säpo faktiskt skulle anmäla det inträffade.


Men Säpo har alltså gjort en anmälan om diskriminering. Det måste ses som en stark indikation på att Kent Ekeroths version är sann. Att han kastades ut för att han är Sverigedemokrat .


Frågan är ens om det existerat någon kvinna som kränkts som restaurangchefen hävdade i går. I så fall bör hon nog kvickt som ögat träda fram.


Annars måste det inträffade vara ett fall av det som i folkmun kallas diskriminering. Vem som helst som uppträder nyktert och städat måste få äta på en restaurang oavsett vilket parti han eller hon företräder. Det borde vara en självklarhet för varje krögare. Oavsett fortsatta juridiska turer.


Matfrihet får ses som yttrandefrihet. Jag kan inte undgå att citera den store 1700-tals tänkaren Voltaire. Vid något tillfälle efter en dispyt med en meningsmotståndare lär han ha yttrat:
Så länge jag lever kommer jag att bekämpa dina åsikter. Men lika länge tänker jag kämpa för din rätt att yttra dem.


Det gäller självklart också ett parti som svenska väljare har valt in i riksdagen.

Det är svårt att tro att konsekvenserna blir andra än att SD gynnas. De som tycker att etablissemanget, inklusive medierna, behandlat partiet sämre än de andra riksdagspartierna kommer att få vatten på sin kvarn. Gynnas behöver inte innebära att de får fler röster. Men kan mycket väl få den effekten.


I alla händelser torde nog följden av krogincidenten, som väl nu får kallas diskrimineringen, bli att de som försöker komma åt SD med ohederliga medel blir försiktigare. Det är inte underligt att Ekeroth begär en ursäkt av restaurangchefen.


En och annan kommer säkert att tycka att medierna ska ändra arbetssätt. Jag har själv fått ett 30-tal ilskna mejl från SD-are och SD-sympatisörer med kritik av min krönika.
Jag nöjde mig med försiktighetsprincipen. Tog inte ställning i skuldfrågan. Det borde jag ha gjort tycker kritikerna.


Ljudinspelningen fanns ju. Jag har svarat att min erfarenhet är att man ska vara försiktig direkt efter en inträffad händelse, innan alla fakta finns tillgängliga. Kent Ekeroth presterade också efter ”järnrörsskandalen” dokumentation. Den visade sig inte direkt fullständig, när Expressen senare kunde publicera hela händelseförloppet från den film som tagits.


Hade den påstått kränkta kvinnan existerat och plötsligt trätt fram, kunde slutsatserna blivit andra. Kan det fortfarande om hon finns.
Men Säpos anmälan väger så tungt att jag tycker att man i det här nya skedet, måste kunna dra slutsatsen att det är krogen som gjort fel snarare än Kent Ekeroth . Om det sen är brottsligt får avgöras av juristerna.

För även om Säpos rykte inte alltid varit det bästa, måste rimligen anmälan baseras på vittnesmål från polismän som handlar under tjänstemannaansvar.
Källa: http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/k-g-bergstrom-sapos-anmalan-vager-tungt/

Mer att läsa om detta påhopp på Kenth Ekeroth och SD i nedanstående länkar.

http://www.friatider.se/kent-ekeroth-utkastad-fran-krog

http://www.friatider.se/sapo-anmaler-sd-fientlig-restaurang

Nu backar restaurangen om Ekeroth, läs nedan.
http://www.friatider.se/restaurang-backar-om-ekeroth
http://www.friatider.se/nosh-and-chow-fortalar-sina-gaster

När skall denna smutskastning och lögner mot SD sluta? Men om nu dessa människor som sysslar med detta kommer att nå framgång med att få folk sluta rösta på SD så tar de fel, det blir raka motsatsen.
Allt fler invandrare röstar på SD och även arbetar för dem. Lyssna på vad några invandrare säger i nedanstående inlägg.
http://ladycobra.wordpress.com/2013/12/13/fler-man-med-utlandsk-bakgrund-valjer-sd/

http://ladycobra.wordpress.com/2013/01/11/invandrare-for-sverigedemokraterna/

Lyssna på intervju med Jim Olsson som fick oväntat besök av Expressen för att han skrivit en kommentar i en artikel, de hade tagit reda på hans adress och besökte honom..Om inte detta är förföljelse av oliktänkande så vet inte jag vad detta skall kallas? Lyssna på den långa intervjun som kommer efter musikinslaget, så stäng inte av videon nr musikinslaget kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar