lördag 2 februari 2013

Johnny Skalin (SD) tar strid mot Sundsvalls tidning

Sundsvalls Tidning sänkte sig nyligen till boulavardpressnivå genom att felaktigt hänga ut Sverigedemokratiske riksdagsledamoten Johnny Skalin som bidragsfuskare och dessutom i samband med detta publicera personliga uppgifter om Skalin ur försäkringskasseakter och läkarjournaler som är belagda med kvalificerad sekretess.


Därtill hängde man hånfullt ut Skalins fru och parets privatliv, endast därför att Skalin valt att gifta sig med en kvinna med utländsk bakgrund.

Skalin skriver:

En representativ demokrati innebär att medborgarna representeras av dem i demokratiska val utsedda företrädare. Därför är också en medial kontrollmakt nödvändig och därför accepterar jag personligen också en långtgående granskning både gentemot mig själv såväl som gentemot partiet.


 Men om man från mediernas sida – utan medgivande – desperat väljer att tränga sig in på lagskyddade sekretessuppgifter och, som jag ser på det, förtalar anser jag att man gått över gränsen för vad som kan anses vara acceptabelt. Därför väljer jag att ta strid mot media!

Källa: nedanstående artiklar.

http://avpixlat.info/2013/02/01/johnny-skalin-sd-tar-strid-mot-fulmedia/

http://avpixlat.info/2013/01/31/sundsvalls-tidning-skyldiga-skalin-en-ursakt/


Ja vad gör inte media och politiska motståndare för att smutskasta medlemmar i SD, rena sandlådenivån.

Förut har man ju beskyllt SD för att vara rasistiska och främlingsfientliga,, men nu när en SD medlem väljer att gifta sig med en kvinna från annat land då smutskastas han för detta också...
Får säga som en norsk tidning uttryckte det.

"Jag är inte sjuk, jag är bara svensk"


Läs nedanstående inlägg om detta.

http://ladycobra.wordpress.com/2013/02/01/norsk-media-jag-ar-inte-sjuk-jag-ar-bara-svensk/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar