onsdag 15 maj 2013

Dålig stämning på Aftonbladet inför Uppdrag Granskning


     
                                                 



Den kontroversielle Aftonbladet-journalisten Martin Aagård känner sig illa behandlad av SVT:s program Uppdrag Granskning som onsdagen 15 maj kommer att sända ett avsnitt om mediebevakningen av invandringen.


Martin Aagård skriver i en krönika i Aftonbladet att Uppdrag Granskning är ett ”häpnadsväckande haveri”. Han anklagar programmet för ”vänskapskorruption”, efter att han blivit intervjuad av den invandringskritiske journalisten Magnus Wennerholm på temat ”Vad får man säga i Sverige?”, rörande en debatt Aagård hade med en före detta medarbetare på Uppdrag Granskning.
Han är nu orolig för hur han kommer att framstå i programmet.


”Ja, jag ska sluta tycka synd om mig själv”, lovar han, ”För jag skiter ärligt talat i hur jag framstår i det där reportaget.”


”Jag fattade så klart att han skulle göra ett program även om jag tackade nej. Att de skulle klippa citat ur vårt samtal på ­telefon, som spelades in utan att de talat om det för mig – så arbetar Uppdrag granskning. Och att även Magnus Wennerholm var fixerad vid invandrare och mångkultur gjorde att jag insåg att jag nog inte skulle behandlas helt rättvist”, fortsätter han.
Uppdrag Granskning granskar svensk invandringsdebatt
http://www.friatider.se/uppdrag-granskning-granskar-svensk-invandringsdebatt

Janne Josefsson är programledare på Uppdrag Granskning och toppade nyligen en lista över de journalister svenskarna har mest förtroende för, som ett optionsinstitut sammanställt. Lägst förtroende har svenskarna för Aftonbladet och Expressen.


Martin Aagård verkar redan känna med sig hur svensk media kommer att framstå i programmet.
”[N]ästa gång Janne Josefsson far ut i någon tirad om hur andra journalister än han själv och hans göteborgskolleger missköter sitt uppdrag så kommer jag ha svårt att ta honom på allvar”, skriver Aagård.


Själv har Martin Aagård tidigare försvarat svensk medias bevakning i invandringsfrågan inför norska kollegor. Då gick norska journalister till häftigt motangrepp och anklagade det svenska debattklimatet för att vara inskränkt, samtidigt som Aagårds intelligens ifrågasattes och han i en skämtteckning avbildades med huvudet uppkörd i rumpan på sig själv, i Verdens Gang.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10113053


Det efter att han bland annat skrev att den norska kulturen ”skapades med blod och deportationer” och att Norge är ”ett kulturellt bakvatten”.
Det mörklägges mycket om invandringen och kostnader för denna ansvarslösa flyktingpolitik och allt som för med sig genom den.


I nedanstående inlägg kan ni läsa fakta på skattefria bidrag för invandrare och kostnader för flyktingpotitiken, samt videos där en socialdemokrat och en moderat samt en kristdemokrat säger något helt annat om invandringspolitiken när de inte vet att de blir filmade, vad är sant vad de tycker egentligen??

http://ladycobra.wordpress.com/2012/12/18/sveriges-ekonomi-och-okade-kostnader-for-invandringen/


Norsk media hade en artikel där rubriken var ”JAG ÄR INTE SJUK JAG ÄR BARA SVENSK” det säger mycket om hur man ser på svensk medias mörkläggning av verkligheten i sverige och allt som har med invandringen att göra som är negativt.


Norge har insett att ökad välfärd inte går i hop med ökad invandring.

http://ladycobra.wordpress.com/2013/02/16/norge-ingen-framtida-valfard-med-fortsatt-invandring/


Norsk syster tidning sågar Aftonbladet, läs nedanstående.

http://ladycobra.wordpress.com/2013/02/03/norsk-systertidning-sagar-aftonbladet/


JANNE JOSEFSSON ÄR EN UTMÄRKT JOURNALIST OCH HANS UPPDRAG GRANSKNING ÄR JÄTTEBRA.

I nedanstående artikel i Expressen bemöter han kritiken från Aftonbladet.
http://www.expressen.se/gt/janne-josefsson-slar-tillbaka-mot-kritiken/

NEDAN ETT PAR PROGRAM MED UPPDRAG GRANSKNING, HOPPAS JANNE JOSEFSSON FORTSÄTTER ATT HA DETTA JÄTTEBRA PROGRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar