tisdag 25 mars 2014

Folktandvården tar ut icke skälig kostnad-fler reaktioner?

ATT00015

Jag undrar om det är fler än min väninna och jag som anser att detta är en helt felaktig kostnad för patienter, att ta ut
424 kr för att informera om tandtråd i ca knappt två minuter på Folktandvården i samband med ett besök som var hos tandhygienist
som tog bort tandsten. Summan blev totalt. 858 kr. Alltså i princip halva priset var för att informera om vikten med att använda tandtråd som min väninna visste redan.

Min väninna gick tillbaka till Folktandvården i dag och klagade på orimlig summa för denna kortfattade information som hon redan
visste. Personal på Folktandvården tyckte också detta var fel, men reglerna var sådana, så min väninna fick inte en krona tillbaka trots klagomål.

Folktandvården sa att det var fler som ansåg att detta var helt fel att ta ut sådan orimlig summa för den korta informationen.
Vore intressant att få vetskap om det är fler som reagerat på detta och detta borde ju tas upp politiskt.

Själv går jag till privat tandläkare och han tar inte ut någon sådan summa som Folktandvården gör, utan endast för undersökning och borttagning av tandsten, trots att sköterskan nämnt samma sak som sköterskan gjorde på Folktandvården.

Detta måste vara helt fel att ta ut denna kostnad som FT gör.
Hör av er om det är fler som betalat sådan summa för s.k. information.

Undrar om det är på detta sätt Folktandvården finansierar maxtaxan 50 kr för tandvård som illegala flyktingar får betala.



Jag anser det är orättvist när illegala flyktingar får betala bara 50 kr i maxtaxa för tandvård och även för läkarbesök.
Läs om detta nedan samt andra skattefria bidrag och förmåner för invandrare.
http://ladycobra.wordpress.com/2012/12/18/sveriges-ekonomi-och-okade-kostnader-for-invandringen/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar