torsdag 2 oktober 2014

Många svenskar har skrämts till tystnad

En svensk håller truten

Tongångar av detta slag är dock inget nytt. Tidigare har vi exempelvis kunnat höra andra framföra att sverigedemokrater inte ska få arbeta i den svenska vården, eller att den offentliga sektorn ska sluta köpa tjänster av privata företag som drivs av sverigedemokrater. Den med ”fel” åsikter ska hängas ut, bespottas och vägras möjlighet till försörjning. Följden har blivit att många svenskar skrämts till tystnad, även i den svenska lärarkåren.

Som utbildad SO-lärare och aktiv sverigedemokrat har jag själv erfarenhet av vad det innebär i praktiken när den antidemokratiska agenda som Göran Brante och Maria Wiberg förespråkar tillåts genomsyra och förpesta svensk skola. Trots att jag aldrig någonsin blivit kritiserad för min undervisning och trots att jag ofta fått höra att jag är en mycket bra och objektiv lärare, har jag avskedats från lärarjobb. Inte för att jag har begått något fel utan för att jag har fel partibok.

Jag vill ta fasta på följande skrivelse i Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011, sid 8:
”Skolan ska vara öppen för skilda uppfattningar och uppmuntra att de förs fram. Den ska framhålla betydelsen av personliga ställningstaganden och ge möjligheter till sådana. Undervisningen ska vara saklig och allsidig.

Alla föräldrar ska med samma förtroende kunna skicka sina barn till skolan, förvissade om att barnen inte blir ensidigt påverkade till förmån för den ena eller andra åskådningen.”
Ett sådant förhållningssätt förutsätter naturligtvis att hela skolan genomsyras av ett demokratiskt förhållnings- och arbetssätt. Inte bara för skolans elever utan även för dess personal. För mig är det hela därför mycket enkelt; om någon ska vägras arbete eller rentav sägas upp från sitt arbete i svensk skola, ska det vara för att ett allvarligt fel eller brott har begåtts och inte för att personen i fråga hyser en för tillfället ”felaktig” politisk åsikt.
RICHARD JOMSHOF

SO-lärare och rättspolitisk talesperson Sverigedemokraterna
Jag har länge beundrat Richard Johnshof för sitt enormt kunnande i olika ämnen och har stort förtroende för honom..Skrämmande att inte demokratisk ordning gäller i Sverige utan det liknar mera kommunistisk diktatur där människor inte får ha en anna politisk uppfattning än regimens…

Richard Johnshof säger enligt nedan>
Trots att jag aldrig någonsin blivit kritiserad för min undervisning och trots att jag ofta fått höra att jag är en mycket bra och objektiv lärare, har jag avskedats från lärarjobb.

Richard Jomshof
Nedan videoinspelningar där Richard Jomshof enligt min mening har enormt bra anföranden i riksdagen och är mycket påläst i de ämnen han har anföranden i.

Skolan går miste om en mycket kunnig lärare om inte Richard Jomshof får vara lärare.. Skrämmande utveckling i Sverige om det är på det sättet.


1 kommentar: