fredag 18 maj 2012

Nasrin Sjögren: “Skäms, kulturrelativister! Ni har blod på era händer”

Läste nedanstående artikel och jag blir upprörd.


http://avpixlat.info/2012/05/18/nasrin-sjogren-kulturrelativister-ni-har-blod-pa-era-hander/#comment-532393052


jag är så trött på detta eviga prat om rasistiskt och främlingsfientligt så fort någon vågar sig på att skriva någon sanning om en annan kultur eller religion..
Att tiga är det samma som att godta kvinnomisshandel och hedersvåld, tvångsgifte, barnäktenskap m.m.


Jag undrar var t.ex. Gudrun Shyman finns när det gäller kvinnoförtryck?? Hon som säger sig vara feminist…Men att elda pengar det var tydligen roligare än att stå upp för förtryckta kvinnor.
Nagul Pekgul talade ett tag men sedan verkar det som hon blev tyst..


Jag har retat mig länge på denna passivitet från politiker och som Nasrin skriver kulturrelativister som blundar för vad som försigår i Sverige… Jag glömmer aldrig Sveriges kulturminister som tyckte det var trevligt att äta av en tårta som föreställde en könsstympad kvinna…Jag saknar ord för vad jag anser om detta vidriga tilltag…Hon borde ha tackat nej men var för feg för det.
Jag lider med dessa kvinnor som förtrycks och har gjort det länge.


Man kan inte säga att det beror på att dessa män som förtrycker kvinnorna är dåligt informerade eller inte hunnit integrera sig..då det förekommit hedersmord i familjer som bott länge i Sverige.
Jag anser att det var jättebra att Uppdrag granskning tog tag i detta ämne, ”Bakom fasaden i svenska moskeér”

Och jag förstår att vissa män använder sig av detta ord nedan.


Taqiyya
En rätt att ljuga inför en ickemuslim. Letade förklaringen på Youtube och på Googel ang ordet Tagiyya.Läpparnas bekännelse är inte samma sak som hjärtats sök på“Three Things About Islam” på Youtube.

Jag letade på länken och det var verkligen intressant läsning, läs själv och lyssna själv.

Även i nedanstående länk fanns förklaring på detta ord Taqiyya.

 
Så jag förstår ju varför man sade en annan sak när man visste att kameran var på och något annat sedan..
Det är dax för politiker att vakna och inte vara så livrädda för att inte vara politiskt korrekta hela tiden och inte våga säga vad de tycker..


Har inget med rasism att göra utan med medmänsklighet att agera mot kvinnoförtryck.
Stor kram till Nasrin och alla andra kvinnor som lider i tysthet p.g.a. att inte samhället ingriper när de ser att någon kvinna blir illa behandlad.


Våldtäkter har ju ökat katastrofalt i Sverige och då tänker jag nu inte på våldtäkter inom äktenskapet i muslimska äktenskap utan på svenska kvinnor som blir gruppvåldtagna och t.o.m. våldtagna när de tar taxi hem , även inom färdtjänst har det förekommit våldtäkter..I motionsspår m.fl. ställen..vem tänker på dessa våldtäktsoffer som också får men för hela livet psykiskt.


Såg intervjun i dag på SVT ”Efter tio”,med en kvinna som blivit misshandlad av sin man i flera år och våldtagen och förnedrad.. förstår inte varför inte barnmorskan anmälde misshandeln då hon såg att hon hade blåmärken på kroppen.. .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar